banerek


 

Gliwice, dnia 04.07.2017  r.

EZ / NZP-370-6 /17
                
Wg   rozdzielnika


Dotyczy:  wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego pn..: "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska
i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420, tj.
na odcinku od zbiornika Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi"  .
-  ogłoszonego w Dz.U.U.E.  nr 2017/S 107-214428 z dnia 07.06.2017 r.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.), przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ  :

Pytanie 1 :

Zamawiający w dokumentacji projektowej zastosował faszynę leśną czy dopuszcza się zastosowanie faszyny wiklinowej.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania faszyny wiklinowej. Do zabudowy należy zastosować wyłącznie faszynę leśną zgodnie z projektem.

Pytanie 2 :

W przedmiarze robót Zamawiający zawarł roboty umocnieniowe przy moście - brak odniesienia w projekcie, brak rysunków - prosimy o udostępnienie.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający przedkłada rysunek ubezpieczenia pod mostem w km 51+824 – 51+857 drogi S1 - załącznik nr 1 do niniejszego pisma.



Załączniki:
1. Umocnienie brzegów na odcinku pod mostem drogi S1.

 

 

Gliwice, dnia 30.06.2017  r.

EZ / NZP-370-6 /17
                
Wg   rozdzielnika


Dotyczy:  wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego pn..: "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 tj. na odcinku od zbiornika Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi".
-  ogłoszonego w Dz.U.U.E.  nr 2017/S 107-214428 z dnia 07.06.2017 r.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.), przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ  :

Pytanie 1 :

Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o pozycje obejmujące roboty związane z układaniem i rozbiórką dróg technologicznych  z uwagi na bardzo znaczący zakres tych prac. Zgodnie z zapisami SIWZ punkt 5 ppkt. 5.1 Oferent jest zobowiązany uwzględnić w swojej wycenie roboty związane z wykonaniem dróg technologicznych w łącznej ilości 10730 m2. Przedmiar uwzględnia jedynie prace związane z rekultywacją terenu po rozebraniu dróg technologicznych, podczas kiedy STWiORB p. 9.2 określa wyraźnie jakie składniki Wykonawca ma uwzględnić w cenie jednostkowej :  
 9.2. Ustalenia dotyczące cen jednostkowych
Wykonawca uwzględni w swojej stawce za wykonanie drogi:    
• wymierzenie i wytyczenie robót,
• wykonanie koryta pod nawierzchnię,
• ułożenie i rozebranie nawierzchni z drogowych płyt żelbetowych / wykonanie nawierzchni z żużla,
• odzysk płyt.
Zwracamy uwagę na fakt, że przedmiotowe prace mają znaczący zakres w odniesieniu do całości zadania i powinny być, podobnie jak prace związane z rekultywacją terenu po rozebraniu dróg technologicznych, uwzględnione w przedmiarze.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający odstąpił od wskazania w Projekcie technicznym trasy dróg technologicznych oraz ujęcia ich zakresu w przedmiarze robót. Stanowisko wynikło z braku uzyskania zgód właścicieli działek w obrębie koryta rzeki Przemszy. Do obowiązków Wykonawcy będzie należeć załatwienie niezbędnych dla niego zgód we własnym zakresie i ujęcie kosztów wykonania i rozbiórki dróg w kosztach ogólnych. Wobec powyższego wycenę dróg technologicznych należy przeprowadzić zgodnie z zapisami pkt 5 ppkt 5.1 IDW.  Podane powierzchnie dróg do wykonania są wielkościami maksymalnymi wg szacunku Zamawiającego.

Pytanie 2 :

Prosimy o informację czy Zamawiający dopuści zastąpienie faszyny luzem układanej między palikami na dwie kiszki faszynowe fi 20 cm co spowoduje możliwość wykonania robót w trudniejszych warunkach hydrologicznych w rzece Przemsza.

Odpowiedź Zamawiającego:

Projektant jak Zamawiający zgadzają się na zastąpienie faszyny luzem układanej między palikami na dwie kiszki z faszyny leśnej Fi 20cm.


Pytanie 3 :

Prosimy o informację czy Zamawiający dopuści zastosowanie typowego kamienia hydrotechnicznego 100/300 mm i 300/500 mm w równych proporcjach zamiast kamienia przewidzianego projektem 150/500 mm, który to kamień nie jest produkowany przez polskie kopalnie.

Odpowiedź Zamawiającego:

Projektant i Zamawiający dopuści zastosowanie kamienia hydrotechnicznego 100/300 mm i 300/500 mm w równych proporcjach zamiast przewidzianego projektem 150/500 mm. Zamawiający informuje, że istnieją na terenie Polski kopalnie, które produkują kamień przewidziany projektem, tj. 150/500 mm.

Pytanie 4 :

Prosimy o ujednolicenie danych dotyczących kamienia do wypełnienia geokraty : na rysunkach i w projekcie występuje „drobny kamień 10-50 mm”, natomiast w STWiORB „tłuczeń kamienny 30-50mm”. Jednocześnie zwracamy uwagę na fakt , że na rynku nie jest dostępny kamień o granulacji 10-50mm, a jedynie tłuczeń o granulacji 30-60mm.

Odpowiedź Zamawiającego:

Do wypełnienia geokraty proponuje się zastosować tłuczeń o granulacji 31,5-63 mm.

Pytanie 5 :

Prosimy o informację, czy humus dla pozycji przedmiarowej 26 d.3.1 ma pochodzić z odzysku z robót ziemnych przewidzianych w zadaniu, czy też Wykonawca powinien przewidzieć jego zakup.

Odpowiedź Zamawiającego:

Wykonawca winien przewidzieć zakup humusu.

Pytanie 6 :

Prosimy o informację, czy ułożona biowłóknina ma zostać przysypana warstwą humusu, a jeśli tak to jaką grubością warstwy humusu i czy należy uwzględnić jego zakup.  

Odpowiedź Zamawiającego:

Przed ułożeniem biowłókniny wyrównaną powierzchnię skarpy należy pokryć warstwą ziemi urodzajnej o miąższości minimum 5 cm. Po ułożeniu i przymocowaniu biowłókniny należy przysypać ją warstwą ziemi urodzajnej o miąższości od 1 cm do 2 cm. Należy przewidzieć jej zakup.


Gliwice, dnia 27.06.2017  r.

EZ / NZP-370-6 /17
                
Wg   rozdzielnika


Dotyczy:  wyjaśnień do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przetargu nieograniczonego pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie - ETAP I - Zbiornik Przeczyce" - działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 tj. na odcinku od zbiornika Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi"  .
-  ogłoszonego w Dz.U.U.E.  nr 2017/S 107-214428 z dnia 07.06.2017 r.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.), przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ  :

Pytanie 1 :

W dokumentacji przetargowej nie występuje operat dendrologiczny.  Prosimy o dostarczenie dokumentu.


Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający jest w posiadaniu pełnej inwentaryzacji dendrologicznej opracowanej dla pełnej regulacji odcinka rzeki Przemszy. W przedmiarach  w rozdziale 1 pozycjach od 3- 12 określono szacunkowo ilości szt. drzew dla przeprowadzenia prac zakresu robót będących przedmiotem zamówienia. Zapis pkt 5.1 (cz.1 IDW) określił sprawę wycinki ” … przeprowadzenie wycinki drzew, …. każdorazowo uzgodnione z Inwestorem, przy czym ilość wyciętych drzew powinna być ograniczona do koniecznego minimum”, na którą Inwestor uzyska decyzję administracyjną po ustaleniu konieczności wycinki. Podana w przedmiarze ilość drzew jest ilością maksymalną i taką należy przyjąć do oferty a rozliczona będzie ilość faktycznie konieczna do wycięcia.


Pytanie 2 :

Czy Zamawiający posiada odpowiednie pozwolenia właścicieli działek przylegających do rzeki celem wykonania wycinki drzew, oraz drogi technologicznej.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający jest w posiadaniu 90% zgód na wejście w teren zostaną one udostępnione Wykonawcy po zakończeniu postępowania przetargowego (ochrona danych osobowych).    


Pytanie 3 :

Zamawiający jako warunek udziału w przetargu wymienia zakres wiedzy i doświadczenia; „Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót hydrotechnicznych o wartości co najmniej 3 000 000 PLN (brutto), w ramach którego było wykonanie robót umocnieniowych koryt rzecznych lub kanałów z narzutu kamiennego lub bruku z kamienia naturalnego, o wartości robót min. 1 000 000 PLN (brutto)”
Czy wartość w kwocie 1 000 000 PLN (brutto) dotyczy stricte wykonania  narzutu kamiennego lub bruku naturalnego, czy całość robót umocnieniowych, tj. korytowanie, profilowanie skarpy, wykonanie odpowiedniego podłoża ?


Odpowiedź Zamawiającego:

Wartość w kwocie 1 000 000 PLN (brutto) dotyczy całości wykonania prac wykonania narzutu kamiennego lub bruku naturalnego.




 

















































Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania: Nadzór Inwestorski Inżyniera Projektu nad realizacją Projektu: „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice–przystosowanie do III klasy drogi wodnej-Etap II"

07/06/2017    S107    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

    I.II.III.IV.VI.

Polska-Gliwice: Roboty budowlane

2017/S 107-214428

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane


Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
ul. Sienkiewicza 2
Gliwice
44-100
Polska
Tel.: +48 327774926
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 327774999
Kod NUTS: PL22

Adresy internetowe:
Główny adres: www.gliwice.rzgw.gov.pl


I.2)Wspólne zamówienie


I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.gliwice.rzgw.gov.pl. Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej. Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej.


I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja rządowa niezespolona


I.5)Główny przedmiot działalności
Środowisko

Sekcja II: Przedmiot


II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

„Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria (...) – etap I – Zbiornik Przeczyce” – działanie III: Udrożnienie odpływu ze zbiornika Przeczyce.
Numer referencyjny: EZ/NZP-370-6/17


II.1.2)Główny kod CPV
45000000


II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane


II.1.4)Krótki opis:
Wykonanie robót obejmujących zadanie pod nazwą "Uporządkowanie gospodarki wodnej zespołu zbiorników Przeczyce, Kuźnica Warężyńska i Pogoria oraz modernizacja obiektów przeciwpowodziowych doliny Przemszy, woj. śląskie – Etap I – Zbiornik Przeczyce" – działanie III: Udrożnienie koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 tj. na odcinku od zb. Kuźnica Warężyńska do zb. Przeczyce oraz kanału ulgi".

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość


II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie


II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
45100000
45112330
45200000
45244000
45111200


II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL22
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Rzeka Przemsza oraz kanał ulgi, miejscowość Przeczyce, Wojkowice Kościelne woj. śląskie.

II.2.4)Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie robót polegających na poprawie stanu technicznego koryta rzeki Przemszy oraz odbudowie kanału ulgi rzeki Przemszy.
Zamówienie polega na wykonaniu robót udrożniających koryta Przemszy od km 48+100 do 53+420 oraz kanału ulgi rzeki Przemszy.
Udrożnienie koryta Przemszy
1. Wykonanie lokalnych umocnień koryta rzeki Przemszy na łukach wklęsłych, poprzez:
— umocnienie stopy skarpy opaską z faszyny leśnej pomiędzy dwoma rzędami pali (opaska typ I),
— umocnienie stopy skarpy na odcinkach gdzie koryto zostało wyerodowane, opaskę faszynową podpiera się dodatkowo narzutem kamiennym (opaska typ II),
— ubezpieczenie skarp powyżej opasek do wysokości przepływu dopuszczalnego geokratą komórkową „duże komórki” o wysokości 15 cm z wypełnieniem kamieniem o granulacji 10-50 mm.
Na całym odcinku przewiduje się wykonanie 22 odcinków opasek o łącznej długości 2 013 m.
— odcinek rzeki o długości 214 m bezpośrednio poniżej upustu zapory Przeczyce oraz koryto poniżej przelewu powierzchniowego na długości 180 m, zostaną umocnione na całej powierzchni dna i skarp do wysokości przepływu dopuszczalnego tj. Qdop= 25 m3/s, narzutem z kamienia ciężkiego warstwą grubości 50 cm.
Dla realizacji robót konieczne jest wykonanie około 8 670 m2 dróg technologicznych, które to Oferent winien uwzględnić w swojej wycenie robót ubezpieczeniowych.
Udrożnienie koryta kanału ulgi
— przewiduje się odtworzenie i umocnienie koryta kanału geokratą „duże komórki” wysokości 15 cm z wypełnieniem kamieniem o uziarnieniu 10-50 mm. Roboty ziemne w obrębie skarpy obejmują jej wyrównanie poprzez ścięcie nawisów i zasypanie nierówności pod ułożenie geokraty.
Dla realizacji robót konieczne jest wykonanie około 2 060 m2 dróg technologicznych, które to Oferent winien uwzględnić w swojej wycenie oraz odbudowę dróg istniejących zniszczonych w trakcie realizacji robót. W celu realizacji zadania niezbędne jest przeprowadzenie wycinki drzew, która powinna być każdorazowo uzgadniania z Inwestorem, przy czym ilość wyciętych drzew powinna być ograniczona do koniecznego minimum. Drewno po wycince staje się własnością Wykonawcy. Wykonawca ujmuje w cenie wycinki drzew koszt pozyskania drewna.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w projekcie budowlanym, przedmiarach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia


II.2.6)Szacunkowa wartość


II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 30/11/2017
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie


II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie


II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie


II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych


II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie


II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
2. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art.29 ust.4 ustawy Pzp.
3. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 130 000 PLN ( słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100).

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału


III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego


III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Wykonawca powinien posiadać wolne środki finansowe lub zdolność kredytową do realizacji przedmiotowego zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 mln PLN udokumentowane zaświadczeniem/opinią bankową/promesą kredytową banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej.
W przypadku złożenia zaświadczenia banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa Wykonawcy wyrażona będzie w walucie obcej, to dla potwierdzenia spełniania warunku Zamawiający dokona przeliczenia tej waluty na PLN według średniego bieżącego kursu ogłoszonego przez NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 9 IDW, wg zasady: „spełnia – nie spełnia”.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. Wykaz robót hydrotechnicznych, w ramach których było wykonanie robót umocnieniowych koryt rzecznych lub kanałów z narzutu kamiennego lub bruku z kamienia naturalnego wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. Posiadanie wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót hydrotechnicznych o wartości co najmniej 3 000 000 PLN (brutto), w ramach którego było wykonanie robót umocnieniowych koryt rzecznych lub kanałów z narzutu kamiennego lub bruku z kamienia naturalnego, o wartości robót min. 1 000 000 PLN (brutto).
Jako realizację robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót Świadectwem Przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
Wartości robót podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć według średniego kursu ogłoszonego przez NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dz.U.U.E.
2. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Potencjał kadrowy
Wykonawca winien wykazać dysponowanie następującymi osobami zdolnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia:
a) Kierownik budowy (minimalna liczba osób: 1),
Wykształcenie: techniczne,
Uprawnienia: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – hydrotechnicznej,
Zrzeszony we właściwej izbie samorządu zawodowego – ustawa o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.)
Doświadczenie Minimum 8-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej, w tym pełnienie funkcji Kierownika Budowy przez okres minimum 3 lat, na co najmniej jednym kontrakcie obejmującym roboty hydrotechniczne o wartości robót minimum 5 000 000 PLN brutto.
b) Zastępca Kierownika Budowy (minimalna liczba osób: 1),
Wykształcenie: techniczne,
Uprawnienia: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjno – hydrotechnicznej.
Zrzeszony we właściwej izbie samorządu zawodowego – ustawa o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.)
Doświadczenie:Minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej.
Wszelkie uprawnienia wymagane do wykonywania zadań wykazanych powyżej, powinny być wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub być uprawnieniami równoważnymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Poza wyżej wymienionym potencjałem kadrowym Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru nad wszystkimi pracami. Doświadczenie liczone jest od daty uzyskania uprawnień budowlanych (dla osób, od których są wymagane uprawnienia).
Jeżeli Wykonawca uzna, że zaproponowany powyżej skład personelu nie pozwala w pełni na zrealizowanie zamówienia, winien on przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w ofercie.
Wykonawca zapewni pracę swojego personelu w taki sposób, aby zachować ciągłość realizacji wszystkich swoich obowiązków wynikających z Umowy i tak, aby realizacja robót budowlanych była zgodna z harmonogramem robót modernizacji obiektów przeciwpowodziowych. Wszelkie zmiany w składzie personelu kluczowego będą wymagały akceptacji Zamawiającego.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 9 IDW, wg zasady: „spełnia – nie spełnia”.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych


III.2)Warunki dotyczące zamówienia


III.2.2)Warunki realizacji umowy:
1. Warunki realizacji umowy zawarte zostały w Części II SIWZ – wzór umowy.
2. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 10 % ceny brutto podanej w ofercie.
3. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem umowy na wezwanie Zamawiającego przedłoży umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której m. in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z Zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis


IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów


IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu


IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej


IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie


IV.2)Informacje administracyjne


IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania


IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 14/07/2017
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom


IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski


IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)


IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 14/07/2017
Czas lokalny: 10:30
Miejsce: Siedziba Zamawiającego – Gliwice, ul. Sienkiewicza 2, pokój nr 111 (sala konferencyjna).

Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie


VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych


VI.3)Informacje dodatkowe:
1.Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
2.Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3.Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że: a) nie podlega wykluczeniu z postępowania; b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3.1.Oświadczenie, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie oryginału jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust.2 Dyrektyw 2014/24/UE, zwanego dalej „jednolitym dokumentem”.
4.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.
5.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8.
6.Możliwości polegania na zdolnościach technicznych i zawodowych oraz sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów zostały określone w ust. 10 IDW – www.gliwice.rzgw.gov.pl.
7.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, jednolity dokument, o którym mowa w pkt. 9.2 IDW składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
8. Kryteria oceny ofert:
a) Cena – 60 %
b) Zwiększenie wysokości kary za opóźnienie w wykonaniu całości robót – 20 %
c) Wydłużenie gwarancji – 20 %
8.1.Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Części I ust. 19.1 IDW – www.gliwice.rzgw.gov.pl
9.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia;
9.1.Szczegółowe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w ust. 5.6 IDW oraz Części II SIWZ – wzór umowy – www.gliwice.rzgw.gov.pl
10.Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp wymaga od Wykonawcy i Podwykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustawie Prawo Budowlane czynności kierowania budową w trakcie realizacji zamówienia. Pozostałe wymagania dotyczące warunku art. 29 ust. 3a Pzp zostały określone w Części I ust. 5.4. IDW oraz w Części II – wzór umowy.
11.Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć oświadczenia lub dokumenty wymienione w §5 pkt1-6 i pkt9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (szczegółowe informacje o dokumentach i oświadczeniach potwierdzających barak podstaw wykluczenia zostały zawarte w Części I ust. 9.7 pkt 2 IDW – www.gliwice.rzgw.gov.pl.
12.Komplet informacji dotyczących niniejszego postępowania i zamówienia zawiera SIWZ – www.gliwice.rzgw.gov.pl.

VI.4)Procedury odwoławcze


VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl


VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne


VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone
w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
5. Terminy wniesienia odwołania:
a) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
b) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
c) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 22.5.1. i 22.5.2. IDW wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
d) Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl


VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
02/06/2017

 

Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.

EZ /IP-IR-370-3/17

 

Zbiorcze zestawienie ofert otwartych w dniu  07.06.2017 r.

w ogłoszeniu o zamówieniu na roboty budowlane, pn.:

„Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II” obejmujące dwa odrębne przedsięwzięcia inwestycyjne o nazwie:

1) modernizacja śluzy Nowa Wieś,

2) modernizacja śluzy Sławięcice.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 94 567 279,59 zł brutto.

 

Nr oferty

    Nazwa i adres Wykonawcy:

Cena ofertowa

brutto PLN

 Okres gwarancji

Warunki płatności

Termin

wykonania

zamówienia

1.      

Control Process S.A.

ul. Obrońców Modlina 16

30-733 Kraków

103 898 100,00

96 miesięcy

Zgodnie z zapisami SIWZ

39 miesięcy od dnia zawarcia umowy

2.      

Konsorcjum :

Lider: Przedsiębiorstwo Robót Wodnych i Ekologicznych „EKO-WOD” Sp. z o.o., ul. Towarowa 12-14,

58-100 Świdnica

Partner:

„NAVIGA-STAL” Sp. z o.o.,

ul. Wilczycka 18

55-093 Kiełczów

58 388 100,00

96 miesięcy

Zgodnie z zapisami SIWZ

 

39 miesięcy od dnia zawarcia umowy

 

3.      

Skanska S.A.

Ul. Gen. Józefa Zajączka 9

01-518 Warszawa

60 263 241,22

 96 miesięcy

Zgodnie z zapisami SIWZ

39 miesięcy od dnia zawarcia umowy

4.      

Konsorcjum firm:

PORR S.A. – Lider

Ul. Hołubcowa 123

02-854 Warszawa

Przedsiębiorstwo Usługowo Produkcyjne POM Sp. z o.o. - Partner

Ul. Prudnicka 30

47-300 Krapkowice

73 760 278,23

96 miesięcy

Zgodnie z zapisami SIWZ

39 miesięcy od dnia zawarcia umowy

 

5.      

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. – Lider

Ul. Energetyczna 10

42-504 Będzin

AZI-BUD Sp. z.o.o. – Partner

ul. Odkrywkowa 91

42-504 Będzin

88 546 797,21

96 miesięcy

Zgodnie z zapisami SIWZ

39 miesięcy od dnia zawarcia umowy

 

         UWAGA!

Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej niniejszej informacji, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe dokumenty składa każdy z członków Konsorcjum.

Gliwice, 26.05.2017 r.

EZ/IP-IR-370-3/17
Wg rozdzielnika


Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II – śluza Nowa Wieś, śluza Sławięcice - ogłoszonego w D.U.U.E. poz. 2017/S 053-097371 z dnia 16.03.2017 r.
               
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ:

Pytanie 1.
W opisie technicznym projektu wykonawczego część mechaniczna, w części dotyczącej napędów dla punktów: 4.1 NAPĘDY WRÓT, 4.2.NAPĘDY SEGMENTÓW, 4.3. NAPĘDY ZASUW ŚLUZOWANIA OSZCZĘDNOŚCIOWEGO jest zapis: „Należy je zdemontować i zregenerować w-g wytycznych podanych w WTWiO”.
W „STT M-004 REMONT KONSTRUKCJI I MECHANIZMÓW” punkt 5.3 WYTYCZNE REMONTU jest zapis „ 5.3.1. Szczegółowe wymagania dotyczące zakresu i sposobu remontu poszczególnych konstrukcji i mechanizmów określają warunki remontowe, które są podane w odpowiednich Opisach Technicznych”
Faktycznie ani w projekcie wykonawczym ani w STWiORB nie ma podanego zakresu remontu mechanizmów (napędów).
W związku z powyższym prosimy o podanie zakresu remontu mechanizmów (napędów) oraz podanie definicji regeneracji napędów dla przedmiotowego zadania.
Odpowiedź na pytanie 1:
Przez regenerację napędów należy rozumieć działanie polegające na przywróceniu właściwości użytkowych napędom zużytym lub uszkodzonym.
Mechanizmy (napędy) należy zregenerować według zakresu określonego na schematach jak niżej:
4.1 NAPĘDY WRÓT
według schematów: R-PW-NW-M-2,5-16-00, R-PW-SL-M-2,5-16-00 z wyjątkiem ramion napędowych R-PW-NW-M-2,5-17-00, R-PW-SL-M-2,5-17-00, które należy wykonać jako  nowe.
4.2 NAPĘDY SEGMENTÓW
według schematów: R-PW-NW-M-2,5-19-00, R-PW-SL-M-2,5-19-00 oraz rysunków R-PW-NW-M-2,5-20-00 , R-PW-SL-M-2,5-20-00 w całości.
4.3 NAPĘD ŚLUZOWANIA OSZCZĘDNOŚCIOWEGO
należy zregenerować (wyremontować) elementy napędów (przekładnie ) znajdujące się w maszynowni a następnie połączyć je z nowym napędem, który należy wykonać według Rys. R-PW-NW-M-2,5-14-00, R-PW-SL-M-2,5-14-00
Pytanie 2.
Na rysunkach: nr R-PW-NW-M-2.5-17-00 i nr R-PW-SL-M-2.5-17-00 projektów wykonawczych –część mechaniczna jest tabelaryczne zestawienie specyfikacji technicznych:
SST B 451-1.6, SST M 452-4.3, SST M 4520-5.1.
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o w/w specyfikacje techniczne.
Odpowiedź na pytanie 2:
Na rysunkach: R-PW-NW-M-2.5-17-00 i R-PW-SL-M-2.5-17-00 projektów wykonawczych – część mechaniczna omyłkowo zamieszczona została tabela zawierająca zestawienie specyfikacji technicznych: SST B 451-1.6, SST M 452-4.3 i SST M 4520-5.1.
Specyfikacje o w/w numerach nie zostały zamieszczone w STWOIR dla śluz Nowa Wieś i Sławięcice.
Dla części mechanicznej projektu wykonawczego dla śluz Nowa Wieś i Sławięcice obowiązujące są następujące specyfikacje techniczne:
SST 1.6 – Roboty demontażowe urządzeń i konstrukcji stalowych wyposażenia technologicznego głów i komór śluzy
SST M – 000 – Część mechaniczna, wymagania ogólne
SST M – 001 – Wykonanie konstrukcji i mechanizmów
SST M – 002 – Montaż konstrukcji i mechanizmów
SST M – 003 – Zabezpieczenie antykorozyjne
SST M – 004 – Remont konstrukcji i mechanizmów

Powyższe specyfikacje techniczne zostały również tabelarycznie zestawione na rysunkach
R-PW-NW-M-2.5-17-00 i R-PW-SL-M-2.5-17-00
Pytanie 3.
Prosimy o uzupełnienie przedmiarów robót „Dział 3. CZĘŚĆ MECHANICZNA” o pozycje dotyczące łożysk, zgodnie z rysunkami zamieszczonymi w projekcie wykonawczym część mechaniczna :
nr R-PW-NW-M-2.5-05-00, nr R-PW-NW-M-2.5-06-00, nr R-PW-NW-M-2.5-07-00 oraz nr R-PW-NW-SL-2.5-05-00, nr R-PW-NW-SL-2.5-06-00, nr R-PW-SL-M-2.5-07-00.
Odpowiedź na pytanie 3:
W projekcie założono regenerację istniejących elementów łożyskowania i oporów wrót zgodnie z pkt. 3.6 części opisowej projektu wykonawczego dla śluz Nowa Wieś i Sławięcice (Dokumentacje Nr: T-PW-NW-M-2,5-00-OPIS, T-PW-SL-M-2,5-00-OPIS). W przypadku gdy po demontażu zostaną stwierdzone uszkodzenia dyskwalifikujące takie jak nadmierna korozja lub pęknięcia, w dokumentacji załączono rysunki umożliwiające wykonanie nowych detali.
Prace dotyczące łożysk zostały uwzględnione w przedmiarach robót (wersja - 24.04.2017 r.) pod następującymi pozycjami:
Przedmiar – śluza Nowa Wieś:
KOMORA PÓŁNOCNA
Poz. 9430 jako zakres uwzględniony pod literą „C”
Poz. 9460
Poz. 9480 jako zakres uwzględniony pod literą „C”
Poz. 9510
Poz. 9750
Poz. 9760
KOMORA POLUDNIOWA
Poz. 9830
Poz. 9860
Poz. 9880
Poz. 9910
Poz. 10020
Poz. 10030
Przedmiar – śluza Sławięcice:
KOMORA PÓŁNOCNA
Poz. 8880 jako zakres uwzględniony pod literą „C”
Poz. 8910
Poz. 8930 jako zakres uwzględniony pod literą „C”
Poz. 8960
Poz. 9200
Poz. 9210
KOMORA POŁUDNIOWA
Poz. 9290
Poz. 9330
Poz. 9420
Poz. 9430
Poz. 9440

Gliwice, 17.05.2017 r.


EZ/IP-IR-370-3/17
Wg rozdzielnika


Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II – śluza Nowa Wieś, śluza Sławięcice - ogłoszonego w D.U.U.E. poz. 2017/S 053-097371 z dnia 16.03.2017 r.
               
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ:


Pytanie 1.
OWKZ wydał pozwolenia na prowadzenie robót - Pozwolenie nr 295-N-15 z 19.05.2015 na wykonanie przesłony przeciwfiltracyjnej i Pozwolenie nr 337-N-15 z 2.06.2015 - na prowadzenie robót budynku socjalnego na Śluzie Nowa Wieś. Czy zamawiający posiada pozwolenia OWKZ dla robót na pozostałych obiektach tej Śluzy? Czy takie pozwolenia będą wymagane i do kogo należeć będzie ich ewentualne uzyskanie?
Odpowiedź na pytanie 1:
Zamawiający informuje, że posiada wymagane pozwolenia Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (OWKZ) dla robót na obiektach śluzy Nowa Wieś.
Zamawiający wyjaśnia, że w ramach procedury  wydawania  decyzji Nr 118/W/2011 z dnia 08.12.2011r. (znak sprawy: IN.V.7840.2.18.2011.WL) zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę dla modernizacji śluzy Nowa Wieś, gdy śluza ta nie została jeszcze wpisana do rejestru zabytków, OWKZ pismami Nr ZN.5183.354.2011.GN z dnia 11.08.2011 r. pozytywnie zaopiniował przyjęte rozwiązania projektowe oraz dokumentację projektu budowlanego dla śluzy Nowa Wieś.  
Decyzją nr 118/W/2011 z dnia 17.11.2015r. (znak sprawy: IN.V.7840.2.7.2015.EA) został zatwierdzony projekt budowlany zamienny i uzyskano pozwolenie na budowę w zakresie zmian dotyczących projektu budowlanego dla śluzy Nowa Wieś. Na tym etapie przedmiotowa śluza była już wpisana do rejestru zabytków i dla zadań, które zostały objęte projektem zamiennym uzyskano niezbędne odrębne pozwolenia OWKZ. tj.
•    pozwolenie nr 295/N/15 z dnia 19.05.2015 r., na wykonanie przesłony przeciwfiltracyjnej na śluzie Nowa Wieś
•    pozwolenie nr 337/N/15 z dnia 02.06.2015 r., na budowę budynku socjalnego na śluzie Nowa Wieś
•    pismo nr ZN.5142.326.2015.GN z dnia 18.06.2015 r.,  dotyczące uzgodnienia lokalizacji pulpitu sterowniczego na śluzie Nowa Wieś
•    pismo nr ZN.5183.175.2015.GN z dnia 23.06.2015 r., dotyczące zaopiniowania projektu adaptacji pomieszczenia gospodarczego na toaletę na śluzie Nowa Wieś


Pytanie 2.
OWKZ wydał pozwolenia na prowadzenie robót- Pozwolenie nr 296-N-15 z 19.05.2015 dot. na prowadzenie robót na wykonaniu przesłony i Pozwolenie nr 336-N-15 z dnia 2.06.2015 na prowadzenie robót - budynku remont na Śluzie Sławęcice. Czy zamawiający posiada pozwolenia OWKZ dla robót na pozostałych obiektach tej Śluzy? Czy takie pozwolenia będą wymagane i do kogo należeć będzie ich ewentualne uzyskanie?
Odpowiedź na pytanie 2:
Zamawiający informuje, że posiada wymagane pozwolenia Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (OWKZ) dla robót na obiektach śluzy Sławięcice.
Zamawiający wyjaśnia, że w ramach procedury  wydawania  decyzji Nr 117/W/2011 z dnia 08.12.2011r. (znak sprawy: IN.V.7840.2.17.2011.WL) zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę dla modernizacji śluzy Sławięcice, gdy śluza ta nie została jeszcze wpisana do rejestru zabytków, OWKZ pismami Nr ZN.5183.354.2011.GN z dnia 11.08.2011 r. pozytywnie zaopiniował przyjęte rozwiązania projektowe oraz dokumentację projektu budowlanego dla śluzy Sławięcice.  
Decyzją nr 117/W/2011 z dnia 17.11.2015r. (znak sprawy: IN.V.7840.2.9.2015.EA) został zatwierdzony projekt budowlany zamienny i uzyskano pozwolenie na budowę w zakresie zmian dotyczących projektu budowlanego dla śluzy Sławięcice. Na tym etapie przedmiotowa śluza była już wpisana do rejestru zabytków i dla zadań, które zostały objęte projektem zamiennym uzyskano niezbędne odrębne pozwolenia OWKZ. tj.
•    pozwolenie nr 818/N/2015 z dnia 25.11.2015r., na wycinkę drzewa na terenie śluzy Sławięcice
•    pozwolenie nr 296/N/15 z dnia 19.05.2015 r., na wykonanie przesłony przeciwfiltracyjnej na śluzie Sławięcice
•    pozwolenie nr 336/N/15 z dnia 02.06.2015 r., na remont budynku dawnej przepompowni, adaptację pomieszczenia gospodarczego na toaletę w budynku sterowni oraz budowę budynku socjalnego na śluzie Sławięcice
•    pismo nr ZN.5142.325.2015.GN z dnia 18.06.2015 r., dotyczące uzgodnienia lokalizacji pulpitu sterowniczego na śluzie Sławięcice

Ponadto zamawiający informuje, że wszystkie wymagane decyzje i pozwolenia zostały zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego pod ogłoszeniem o zamówieniu i można je pobrać z serwera FTP.

Gliwice, 12.05.2017 r.


EZ/IP-IR-370-3/17
Wg rozdzielnika


Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II – śluza Nowa Wieś, śluza Sławięcice - ogłoszonego w D.U.U.E. poz. 2017/S 053-097371 z dnia 16.03.2017 r.
              
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ:

  Pytanie 1:
Ze względu, iż Wykonawca określając ostateczną cenę ofertową, szacuje poziom ryzyka związanych z zapisami umownymi prosimy o wprowadzenie zapisu określającego maksymalny 20% poziom kar umownych, które Zamawiający może naliczyć Wykonawcy za nieosiągnięcie gwarantowanych parametrów technicznych.
Sparametryzowanie poziomu ryzyka Wykonawcy pozwala na obniżenie ostatecznej ceny ofertowej, co jest korzystne dla Zamawiającego.
  Odpowiedź 1:
Zamawiający nie wprowadzi do umowy zapisu określającego maksymalny 20% poziom kar umownych, które Zamawiający może naliczyć Wykonawcy. Kwestie kar umownych zostały uregulowane we wzorze umowy w § 13 ust. 1÷5 oraz w §14 ust.1 pkt. 9).

  Pytanie 2:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na cesję wierzytelności Wykonawcy na bank finansujący Wykonawcę?
Cesja jest standardowym postępowaniem w przypadkach realizacji inwestycji budowlanych.
  Odpowiedź 2:
Zamawiający wyrazi zgodę na cesję wierzytelności Wykonawcy na bank finansujący Wykonawcę zgodnie z zapisami § 8 ust.12 wzoru umowy.


Jednocześnie informujemy, iż dokonana przedmiotowa zmiana wiąże Wykonawców z chwilą zamieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiającego.

Gliwice, 04.05.2017 r.

EZ/IP-IR-370-3/17
Wg rozdzielnika



Dotyczy: Specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego o zamówienie publiczne:
Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej – Etap II – śluza Nowa Wieś, śluza Sławięcice - ogłoszonego w D.U.U.E. poz. 2017/S 053-097371 z dnia 16.03.2017 r.

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych, przesyła treść pytań wraz z wyjaśnieniami do treści SIWZ:

Pytanie 1:
W związku z treścią odpowiedzi 26 i 68  z dnia 25.04.2017 r. informujemy, że nowa treść par. 12 ust. 5 wzoru umowy operuje pojęciami charakterystycznymi dla standardu FIDIC tj. Świadectwo Przejęcia i Świadectwo Wykonania, które to pojęcia we wzorze umowy dla niniejszego zamówienia nie występują. W związku z tym prosimy o dostosowanie treści par. 12 ust. 5 do nomenklatury obowiązującej we wzorze umowy .

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający zmienia treść zapisu § 12 pkt 5 wzoru Umowy, który otrzymuje brzmienie:
Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
a) 70% zabezpieczenia w terminie do 30 dnia od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy,
b) 30% nie później niż w 30 dniu po upływie okresu gwarancji jakości
Odpowiedzi na pytania numer 26 i numer 68 z dnia 25.04.2017 roku zostają anulowane.

Pytanie 2:
W związku z tym, że okres rękojmi nie jest punktowanym kryterium oceny ofert powinien jego okres być stały i jednakowy dla wszystkich wykonawców, aby zapewnić porównywalność złożonych w postępowaniu ofert, a nie być zależny od długości okresu gwarancji, którego wydłużenie jest punktowanym  kryterium oceny ofert . Dlatego też wnosimy o skorygowanie odpowiedzi 45 i 65 poprzez podanie konkretnej długości okresu rękojmi.

Odpowiedź Zamawiającego:
Długość okresu rękojmi Zamawiający określa na 5 lat

W związku z powyższym § 11 pkt 1 wzoru Umowy otrzymuje brzmienie:

„Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne przedmiotu umowy z tytułu rękojmi w terminie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym z zastrzeżeniem, że okres rękojmi wynosi 5 lat a bieg okresu rękojmi rozpoczyna się od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego bez uwag.”

Niniejszym koryguje się odpowiedź na pytania numer 45 i numer 65 z dnia 25.04.2017

Pytanie 3:
W kosztorysach znajdują się pozycje:
Sławięcice poz. 17050 pn. „Układ do pomiaru wód gruntowych z zastosowaniem piezometrów z czujnikami ceramicznymi, zas. w pętli prądowej. wy 4....20mA”
Nowa Wieś poz. 16930 pn. „Układ do pomiaru wód gruntowych z zastosowaniem piezometrów z czujnikami ceramicznymi, zas. w pętli prądowej. wy 4....20mA”
W obu wypadkach w ilości sztuk 14.
Stosowne udostępnione operaty wodno-prawne opisują w nawiązaniu do projektowanych piezometrów:
„8.2. Opis zastosowanych urządzeń kontrolno-pomiarowych
Budowa obiektów przewidzianych niniejszym operatem nie wymaga zastosowania dodatkowych urządzeń i znaków pomiarowych”
Jednocześnie w przypadku jednego obiektu piezometrów jest 13, a dla drugiego jest 14 piezometrów, podczas gdy kosztorysy obejmują w obu wypadkach po 14 układów.
W udostępnionej przez Państwa dokumentacji nie udało się nam odnaleźć informacji o technologii instalacji wspomnianych układów, samych technologiach związanych z tymi układami, oraz nie informują o sposobach włączenia do systemu rejestracji danych (lub nie włączeniu do tegoż systemu) opisanym w projekcie dla systemu pomiarów poziomów wód WD, WG, WK.
W szczególności nie ma tej informacji w sąsiedztwie opisu systemu pomiarów poziomów wód, podczas gdy oba te układy wydają się komplementarną częścią tego układu.
Niniejszym prosimy Zamawiającego o uszczegółowienie związane ze wspomnianym układem pomiarowym, tj. czy:
a) układy pomiarowe w piezometrach mają składać się z niezależnych od siebie autonomicznych jednostek (układ sonda hydrostatyczna o ceramicznej celi pomiarowej połączona ze specjalistycznym rejestratorem danych z transmisją GPRS, który to rejestrator zasilany jest bateryjnie, a w zestaw wchodzi również antena do montażu na kopule piezometru, a sam rejestrator przesyła dane na zdefiniowany przez Zamawiającego serwer (tj. „stację bazową”)), czy też
b) układy pomiarowe winny składać się z sond hydrostatycznych, których przewody prowadzone są:
- bezpośrednio do miejsca instalacji cyfrowego rejestratora, lub
- do puszki połączeniowej zainstalowanej na zewnętrznej obudowie piezometru, z której prowadzone są przewody sygnałowe i zasilające do miejsca instalacji cyfrowego rejestratora
c) lub zamierzenie Zamawiającego związane z tym układem różni się od wyżej wspomnianych – prosimy wtenczas o uszczegółowienie oczekiwań Zamawiającego związanych z dostawą wspomnianych układów pomiarowych.

Odpowiedź Zamawiającego
1) W wycenie oferty  ( Przedmiaru robót) dla: 
- Śluzy  Sławięcice poz. 17050, (  po zmianie  przedmiaru w  dniu 24.04.2017r.  pozycja  bez zmian)  pn. „Układ do pomiaru wód gruntowych z zastosowaniem piezometrów z czujnikami ceramicznymi, zas. w pętli prądowej. wy 4....20mA”
I
- Śluzy Nowa Wieś poz. 16930, (po zmianie   przedmiaru w  dniu 24.04.2017 r. poz. 17 310)   pn. „Układ do pomiaru wód gruntowych z zastosowaniem piezometrów z czujnikami ceramicznymi, zas. w pętli prądowej. wy 4....20mA”
należy przyjąć w ilości wskazanej w przedmiarze robót tj.
- Śluza Sławięcice – 14 układów

- Śluza Nowa Wieś – 14 układów

2) Każdy układ pomiarowy winien  składać się z sond hydrostatycznych, których przewody prowadzone są:
- bezpośrednio do miejsca instalacji cyfrowego rejestratora, lub
- do puszki połączeniowej zainstalowanej na zewnętrznej obudowie piezometru, z której prowadzone są przewody sygnałowe i zasilające do miejsca instalacji cyfrowego rejestratora.


Jednocześnie informujemy, iż dokonana przedmiotowa zmiana wiąże Wykonawców z chwilą zamieszczenia jej na stronie internetowej Zamawiającego.