PL-Gliwice: Budowa obiektów inżynierii wodnej
2012/S 120-198875
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach
ul. Sienkiewicza 2
Punkt kontaktowy: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, ul. Sienkiewicza 2, 44 - 100 Gliwice
Osoba do kontaktów: Elżbieta Plucińska, Jarosław Smyłła
44-100 Gliwice
POLSKA
Tel.: +48 327774950
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Faks: +48 327774999
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.gliwice.rzgw.gov.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Polska, województwo śląskie, śluza Rudziniec.
Kod NUTS PL22
45240000, 45244000, 45246000, 45315600, 45248000, 45232210, 45311200, 45232221, 45330000, 45233123, 45110000, 45400000
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w sekcji III.2.2) i III.2.3) ogłoszenia, Wykonawcy wykazują łącznie.
3. Na potwierdzenie spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu oceny spełniania został zamieszczony w sekcji III.2.2) i sekcji III.2.3) ogłoszenia należy – pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp – złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
3.1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do IDW;
3.2 pozostałe oświadczenia i dokumenty wskazane w sekcji III.2.2) oraz sekcji III.2.3) ogłoszenia.
4. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych oświadczeń i dokumentów, o których mowa w sekcji III.2.2) oraz sekcji III.2.3) ogłoszenia, wg zasady: „spełnia - nie spełnia”.
5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp - złożyć następujące dokumenty:
5.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do IDW.
5.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
5.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5.5 Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;
5.6 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
6.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
1) w sekcji III.2.1) pkt 5.2-5.4 i 5.6 ogłoszenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) w sekcji III.2.1) pkt 5.5 ogłoszenia - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp.
6.2 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.1 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 6.1.1) lit a) i c) oraz pkt.6.1.2) powyżej, lub zastępujący je dokument, o którym mowa w pkt 6.2. powyżej, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 6.1.1) lit b) powyżej, lub zastępujący go dokument, o którym mowa w pkt 6.2. powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
7. Wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów.
7.1 Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem oświadczeń wymienionych w sekcji III.2.3) ogłoszenia oraz pkt 3.1 i 5.1 powyżej, które muszą zostać złożone w formie oryginałów, a także zobowiązania, o którym mowa w sekcji III.2.3) pkt 2) ogłoszenia, które wymaga zachowania formy pisemnej), należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
7.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt sekcji III.2.2) pkt 4 ogłoszenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
7.3 Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.4 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
8. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.1 oświadczenie wymienione w sekcji III.2.1) pkt 3.1 ogłoszenia powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców;
8.2 dokumenty wymienione w sekcji III.2.1) pkt 3.2 ogłoszenia składa dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę;
8.3 oświadczenie wymienione w sekcji III.2.1) pkt 5.1 ogłoszenia oraz dokumenty wymienione w pkt w sekcji III.2.1) pkt 5.2 - 5.6 ogłoszenia albo odpowiadające im określone w sekcji III.2.1) pkt 6.1 – 6.2 ogłoszenia, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
9. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt 5.1-5.6 powyżej.
Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w sekcji III.2.2) pkt. 1.1)a) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów,
2.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić wymaganych dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie warunków opisanych w sekcji III.2.2) pkt. 1.1) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów.
3.W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4.Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp i opisanego w sekcji III.2.2) pkt. 1.1) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Pzp, Zamawiający wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w sekcji III.2.2) pkt 1 ogłoszenia dotyczącej tych podmiotów.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Wykonawca powinien wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 2 500 000,00 PLN.
2. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt 1.1).
1. Na potwierdzenie spełniania warunków o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp, i których opis sposobu oceny spełniania został zamieszczony w Sekcji III.2.3) "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów" w pkt. 1.1) „posiadania wiedzy i doświadczenia” i w pkt. 1.2) a) i b) ”Potencjał kadrowy” należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp - złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1 Wykaz wykonanych robót w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców- w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w sekcji III.2.3) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów pkt. 1.1) „Posiadania wiedzy i doświadczenia” Ogłoszenia. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wskazane w wykazie roboty zostały wykonane należycie (zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone).
Wykaz powinien być sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do IDW.
Wartości robót podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z pierwszego dnia roboczego miesiąca w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
1.2) a) Wykaz narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia - w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w sekcji III.2.3) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów pkt.1.2) a) „Potencjał Techniczny” Ogłoszenia. Wykaz powinien być sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do IDW.
1.2) b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w sekcji III.2.3) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów pkt.1.2)b) „Potencjał kadrowy” Ogłoszenia.
Wykaz powinien być sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do IDW.
1.2) 1.2) b) Oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w wykonaniu zamówienia, którego wzór stanowi Załącznik nr 6 do IDW.
Wykonawca wskaże przed podpisaniem umowy osoby ze składu personelu kluczowego, które – poza funkcjami pełnionymi w zakresie swojej specjalności – będą odpowiedzialne za koordynację wszystkich spraw związanych z daną śluzą w całym okresie realizacji i rozliczenia robót budowlanych dla tej śluzy.
Jeżeli Wykonawca uzna, że zaproponowany skład personelu nie pozwala na zrealizowanie zamówienia, winien on przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w ofercie.
Wykonawca zapewni pracę swojego personelu w taki sposób, aby zachować ciągłość realizacji wszystkich swoich obowiązków wynikających z Umowy i tak, aby realizacja robót budowlanych była zgodna z harmonogramem robót modernizacji śluzy. Wszelkie zmiany w składzie personelu kluczowego będą wymagały akceptacji Zamawiającego.
2. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1) posiadania wiedzy i doświadczenia
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie umowy polegające na wykonaniu robót budowlanych dotyczących budowy lub modernizacji budowli hydrotechnicznych, w tym jednej o wartości robót minimum 15 000 000,00 PLN brutto.
Jako wykonanie robót należy rozumieć roboty wykonane i zakończone Świadectwem Przejęcia lub protokołem odbioru robót.
1.2) dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Potencjał techniczny
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym tj.:
— barka 400 t 1 szt,
— holownik 1 szt,
— urządzenie do jet-groutingu 1szt,
— urządzenie do skuwania betonów (pompa z głowicą) 1 szt,
— urządzenie do wykonania betonu natryskowego 1 szt.
b) Potencjał kadrowy
Wykonawca musi wskazać personel kluczowy, który będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujący się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną mu powierzone. Wykonawca do pełnienia funkcji wymienionych poniżej wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania:
1. Kierownik Budowy (minimalna liczba osób: 1)
Wykształcenie: techniczne,
Doświadczenie: Minimum 8-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w tym pełnienie funkcji Kierownika Budowy przez okres minimum 3 lat, w tym na co najmniej jednym kontrakcie obejmującym budowę wielobranżową o wartości robót minimum 15.000.000,00 zł brutto.
2. Kierownik robót branży hydrotechnicznej (minimalna liczba osób: 1)
Wykształcenie: techniczne.
Uprawnienia: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń.
Doświadczenie: Minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej.
3. Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (minimalna liczba osób: 1)
Wykształcenie: wyższe techniczne.
Uprawnienia: Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Doświadczenie: Minimum 5-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej branży.
Wszelkie uprawnienia wymagane do wykonywania zadań wykazanych w powyższej tabeli, powinny być wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub być uprawnieniami równoważnymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Doświadczenie liczone jest od daty uzyskania uprawnień budowlanych (dla osób, od których są wymagane uprawnienia).
Zamawiający nie dopuszcza przestawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji z wymienionych powyżej.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt. 1.1) i 1.2) powyżej, wykazują łącznie.
Sekcja IV: Procedura
Miejscowość:
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, ul. Sienkiewicza 2, 44-100 Gliwice, pok. 111.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nieSekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
Umowa o Dofinansowanie nr POIS.07.05.00-00-003/10-00 z dnia 27.9.2011 r.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do wysokości 10 % wartości zamówienia podstawowego.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany będzie:
a) Przedłożyć dokument uprawniający osobę/osoby wskazaną do podpisania Umowy, o ile nie wynika to ze złożonych wraz z ofertą dokumentów;
b) Przedłożyć wykaz podwykonawców z oznaczeniem zakresu powierzonych im czynności;
c) Przedłożyć poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopie uprawnień oraz zaświadczeń o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa osób wskazanych w załączonym do oferty Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia (o ile jest to wymagane).
d) Dostarczyć Zamawiającemu polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca zawarł na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia umowę lub umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej typu „all risk”:
— Ubezpieczenie OC kontraktowe typu „all risk” dla celów realizacji niniejszego zamówienia na kwotę równą wartości Ceny oferty brutto. Ubezpieczenie kontraktowe powinno obejmować co najmniej ubezpieczenie obiektów, budowli, materiałów, sprzętu, urządzeń, mienia ruchomego od szkód wynikających z ich zniszczeń, a także od ognia, huraganu, zalania i innych zdarzeń losowych,
— Ubezpieczenie OC deliktowe typu „all risk” dla celów realizacji niniejszego zamówienia na kwotę – 3 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia,
— Maksymalna kwota franszyzy dla każdego z powyższych ubezpieczeń wynosi 250 000,00 PLN.
W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużać wskazane powyżej ubezpieczenia, tak by obejmowały cały okres realizacji umowy.
W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy przed podpisaniem Umowy na wezwanie Zamawiającego powinni przedłożyć umowę regulującą współpracę Wykonawców, w której Wykonawcy wskażą pełnomocnika uprawnionego do kontaktów z Zamawiającym oraz wystawiania dokumentów związanych z płatnościami.
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zostało zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Adres strony, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gliwice.rzgw.gov.pl.
UWAGA: Zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych SIWZ będzie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego od dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tel.: +48 224587702
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
5.1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeśli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
5.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5.3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt.5.1. i 5.2. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5.4. Jeśli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Urząd Zamówień Publicznych, Departament Odwołań
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tel.: +48 224587702
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Załączniki mogą Państwo pobrać z serwera FTP.