KOMUNIKAT OGÓLNY NR 01/2015
z dnia 25.03.2015 r.
Warunki nawigacyjne na drogach wodnych w administracji RZGW w Gliwicach.
1) Planowany termin otwarcia sezonu nawigacyjnego 2015 r. : 13-04-2015r.
a) Kanał Gliwicki w km 0+000 – 39+600 – klasa III
b) Kanał Kędzierzyński w km 0+000 – 5+600 klasa II
c) Rzeka Odra w km 95+600 – 98+600 – klasa III
d) Rzeka Odra w km 55+000 – 95+600 – klasa Ia
2) Drogi wodne zamknięte dla żeglugi – brak
3) Godziny otwarcia śluz żeglugowych:
a) Śluzy na Kanale Gliwickim – codziennie w godz. 6:00 – 22:00 bez niedziel i świąt.
Od 26.04.2015 r. do 31.10.2015 r. śluzy czynne codziennie od 6:00 do 22:00
b) Zabytkowa śluza Koźle – codziennie od 6:00 do 22:00
4) W sezonie nawigacyjnym 2015 r. zamknięte dla żeglugi będą komory następujących śluz:
a) Śluza Kłodnica – komora północna (modernizacja komory)
b) Śluza Rudziniec – komora północna (modernizacja komory)
c) Śluza Dzierżno – komora południowa (modernizacja komory)
d) Śluza Łabędy – komora południowa ( modernizacja komory)
Jednocześnie informujemy, że w związku z kontynuacją inwestycji pn. „ Modernizacja śluz odrzańskich na odcinku będącym w zarządzie RZGW Gliwice – przystosowanie do III klasy drogi wodnej” – na śluzach: Kłodnica, Rudziniec, Dzierżno, Łabędy w okresie sezonu nawigacyjnego 2015 r. mogą wystąpić utrudnienia w żegludze na Kanale Gliwickim. W związku z powyższym załogi wszystkich jednostek przechodzących przez w/w śluzy zobowiązane są do zachowania szczególnej ostrożności.
5) Planowane zamknięcie śluz w związku z koniecznością przeprowadzenia remontu.
Brak
6) Aktualne głębokości tranzytowe dróg wodnych.
a) Kanał Gliwicki – głębokość tranzytowa 180 cm.
b) Kanał Kędzierzyński - głębokość tranzytowa 120 cm (Ze względu na zamulenie i nieuregulowane brzegi zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie żeglugi oraz pływanie w osi kanału).
c) Rzeka Odra w km 95+600 – 98+600 głębokość tranzytowa 180 cm
d) Rzeka Odra w km 55+000 – 95+600 głębokość tranzytowa 120 cm (przy stanie wody na wodowskazie Miedonia powyżej 220-250 cm) Na w/w odcinku występują liczne wypłycenia dna, odsypiska, całe lub uszkodzone ostrogi, które nie są oznakowane znakami żeglugowymi